Jeroen Hermsen, eigenaar van Fresh Hospitality, vertelt over de samenwerking
In een gesprek met Jeroen Hermsen, eigenaar van Fresh Hospitatity vertelt Jeroen over de samenwerking met Sanacount en hoe deze zich heeft ontwikkeld door de jaren heen. Een organisatie die zich richt op het bedenken, ontwerpen en realiseren van succesvolle horeca- en cateringconcepten.
Korte lijntjes, persoonlijk contact, flexibiliteit en toch deskundig
“Ik heb Sanacount online gevonden. Ik was al een tijdje bezig met mijn bedrijf en tot nu toe deed ik de boekhouding zelf. Voor mijn eerdere bedrijven had ik andere accountants gehad. Maar ik was op zoek naar een wat kleinschaliger kantoor. Waarom? Kortere lijntjes, persoonlijk contact, meer flexibiliteit maar toch deskundig. Dat waren voor mij belangrijke factoren. Tijdens de eerste gesprekken met de mensen van Sanacount kreeg ik dit gevoel sterk en dit hebben ze in de praktijk ook bewezen.”
Financieel inzicht om weloverwogen beslissingen te kunnen maken
“Omdat ik mijn eigen administratie had gedaan liep ik wat achter. Ik heb Sanacount dan ook best een flinke eerste klus gegeven: de volledige jaaradministratie moest verwerkt worden en ook de personeelsdossiers moesten worden ondergebracht. Ik wilde weten hoe mijn onderneming er financieel voor stond, zodat ik weloverwogen beslissingen kon maken. Dit traject verliep goed en later in de samenwerking heb ik ook heel wat adviesvraagstukken bij Sanacount neergelegd. Zo zijn we inmiddels overgestapt van een eenmanszaak naar een B.V. Iets wat Ertug overigens al in een vroeg stadium had geadviseerd.”
Een goede accountant verdient zichzelf terug
“Ik word door de adviseurs van Sanacount altijd op een proactieve manier benadert wanneer er iets verandert in de regelgeving. Of als er bijvoorbeeld een interessante subsidie regeling is. Dat verwacht ik ook van een accountant. Zo kwamen ze bijvoorbeeld met een loonkosten subsidie die mij zomaar een paar duizend euro aan loonkosten op jaarbasis bespaart. Ik had hier zelf niet om gevraagd, maar mijn adviseur droeg het wel aan. Zo zie je maar weer: een goede accountant verdient zichzelf terug. Een statement dat voor Sanacount zeker waar is!”.
Een klankboard waar je als ondernemer je “ei” kwijt kunt
“Sanacount is zeker anders dan andere kantoren. Dat zit hem met name in het persoonlijk contact. Het is niet zo dat ze mij wekelijks of maandelijks bellen om te vragen hoe het gaat. Dat hoeft van mij ook niet, dat is namelijk helemaal niet de rol van een accountant. Wel is er altijd gepaste interesse over hoe het gaat met jou als persoon, en niet alleen hoe het staat met mijn onderneming. Het voelt vertrouwd en dat is prettig. De adviseurs van Sanacount zijn voor mij echt een klankboard waarbij het niet alleen strikt zakelijk is, maar waar je als ondernemer echt je ei kwijt kunt. Ze praten én denken proactief mee over alle soorten ondernemersvragen.”