Wie stil staat loopt achter – integratie en automatisering

Wie stil staat loopt achter - Nieuws - Blogs - Sanacount

Het is al bijna een jaar geleden sinds mijn start bij Sanacount. Ik solliciteerde destijds voor een bijbaan. Als Student aan de Master Supply Chain Management bij de Universiteit van Tilburg was ik op zoek naar een manier wat bij te verdienen. Zowel bij Sanacount als op de universiteit krijg ik regelmatig dezelfde vraag. Waarom doe ik dit werk? Of heb ik deze studie gekozen? Weet ik niet wat ik wil? Wissel ik steeds van carrière pad? Helemaal niet! Ik zie juist een overvloed aan raakvlakken. Supply Chain Management is namelijk niet alleen logistieke planning. Dit is een veelal gemaakte aanname, maar het is juist ontzettend breed.

Bedrijfsprocessen integreren en informatie beschikbaar

De belangrijkste focus is misschien wel het integreren van alle bedrijfsprocessen en beschikbaar maken van informatie waar nodig. Ofwel het toepassen van een denkwijze die niet uitsluitend op logistiek toegepast kan worden. Supply Chain Management (SCM) kent geen “one-size fits all”. Het is juist een methode die altijd ingezet kan worden. 

Supply Chain Management binnen de administratie

Van groot belang is het integreren van technieken van Supply Chain Management met de situatie van het bedrijf. Denk aan grootte, markt, klanten, etc. Of je nu praat over een multinational, een startup of een mkb’er. SCM kan overal van waarde zijn. Dus ook in het vakgebied van administratie en accountancy. Waar nog de nodige “dinosauriërs” nog met klappers en markeerstiften rondlopen. Juist hier is het interessant om te kijken hoe dit vervelende maar noodzakelijke proces simpeler gemaakt kan worden.

Productieproces binnen de dienstverlening

De uitdaging daarnaast is om processen inzichtelijk te maken binnen dienstverlening. Al is het productieproces van goederen en diensten hetzelfde: input – productie – output. Het is toch een stuk moeilijker om concepten als productiviteit en kwaliteit in te schatten. Ook hierin kan integratie en automatisering van waarde zijn.

Integratie en automatisering binnen accountancy

Maar wat houdt integreren dan precies in? Mijn werkmail ook op mijn telefoon installeren? Niet per se, maar veel moeilijker hoeft het niet te zijn. Vandaag de dag bestaan heel veel slimme oplossingen die menselijke handelingen overbodig maken. Denk bijvoorbeeld aan CTRL by Sanacount. Een softwareplatform wat ondernemers direct een beknopt overzicht van hun financiële administratie geeft. Bij het integreren van processen is het belangrijk om te weten welke informatie je als in jouw rol nodig hebt van jouw partners om de juiste beslissing te kunnen maken. De antwoorden zijn er. Het probleem is vaak dat men niet weet welke informatie nodig is.

Innovatieve oplossingen voor alle bedrijven

Daarnaast heerst er onwetendheid over hoe innovatieve oplossingen ons het leven makkelijker kunnen maken. Technologische ontwikkelingen gaan tegenwoordig sneller dan we bij kunnen houden. Dit maakt dat we vele kansen over het hoofd zien. Automatisering, het gebruik van slimme hard- en software om het voeren van jouw bedrijf makkelijker en goedkoper te maken. Dit was 10 jaar geleden alleen nog voor de grote multinationals. Inmiddels kan ook het mkb hier gebruik van maken.

Wie stil staat, loopt achter – Sanacount gaat mee met de technische ontwikkelingen

Sterker nog: wie stil staat, loopt achter. Veel technische ontwikkelingen klinken misschien allemaal wat ingewikkeld. Maar wanneer je de tijd neemt om erin te duiken komen er vaak achter dat het makkelijker is dan gedacht.  Binnen Sanacount proberen wij dan ook vooraan te staan en altijd op de hoogte te zijn van nieuwe ontwikkelingen. Ook voor onze klanten kunnen deze namelijk interessant zijn.  

Sparren over Supply Chain Management binnen jouw onderneming?

Als onderdeel van mijn Master ga ik mij de komende maanden verdiepen in het onderwerp van Supply Chain Integration. Specifiek met het plannen van sales en exploitatie (Sales & Operations Planning). Denk je dat jouw bedrijf nog ruimte heeft om te integreren? Nog efficiënter kan werken? Of wellicht ben je gewoon toe aan een frisse blik. Bij ons staat de deur altijd open!

Deel pagina

Vragen over dit artikel?

 adviseert je graag!

Meer artikelen

Effectief netwerken in tijden van corona - hoe doe je dat BLogs - Nieuws - Sanacount

Effectief netwerken in tijden van corona – Hoe doe je dat?

Effectief netwerken in tijden van corona – Hoe zit dat? Veel mensen werken tijdens de coronacrisis noodgedwongen thuis. Zo ook veel ondernemers. Hierdoor lijkt het lastiger om te kunnen netwerken en jouw netwerk verder uit te breiden. Van fysieke ontmoetingen naar het zoeken van binding op afstand. In beginsel was dit voor ons allen even […]

Read More
Ready for One-Stop-Shop! Nieuwe BTW-regeling op e-commerce - BLogs - Nieuws - Sanacount

Ready for One-Stop-Shop?! Nieuwe BTW-regeling op e-commerce

Ready for One-Stop-Shop?! E-commerce is booming business. Het aantal digitale shoppers en bestedingen nam de afgelopen jaren al sterk toe, maar is door de coronacrisis alleen maar harder gestegen. Mede door de coronamaatregel van het sluiten van de stenen winkel is het niet zo gek dat steeds meer ondernemers besloten een webshop te beginnen. Verandering […]

Read More
Sanacount Corona (COVID-19) update - Blogs - Nieuws - Sanacount

Sanacount Corona (COVID-19) update: TONK

Tijdelijke Ondersteuning Noodzakelijke Kosten (TONK) Heb jij door de coronacrisis en de gevolgen hiervan een forse inkomensdaling? Bieden de huidige financiële maatregelen zoals de Tozo voor jou onvoldoende hulp? Dan kan je mogelijk (extra) financiële steun aanvragen voor het betalen van jouw woonlasten. Te weinig inkomsten voor noodzakelijke kosten? Het inkomen kan door de beperkende […]

Read More
Faillissement voorkomen De nieuwe wet WHOA biedt de uitkomst - BLogs - Nieuws - Sanacount

Faillissement voorkomen? De nieuwe wet WHOA biedt de uitkomst

WHOA – Zonder instemming schuldeisers akkoord op schuldregeling Per 1 januari 2021 ging de WHOA in: de nieuwe Wet Homologatie Onderhands Akkoord. Dreig jij failliet te gaan omdat jouw bedrijf te hoge schulden heeft? Of zit je al in een faillissement? Dan biedt de WHOA nu een extra mogelijkheid om jouw schulden te structureren. Met […]

Read More
Heb-jij-al-nagedacht-over-bedrijfsopvolging-BLogs-Nieuws-Sanacount-Bedrijfs-en-Belastingadvies.jpg

Heb jij al nagedacht over bedrijfsopvolging?

Heb jij al stil gestaan bij bedrijfsopvolging? Heb jij al nagedacht over bedrijfsopvolging? Hoe kan je dit fiscaal vriendelijk regelen? Moet je daar nu al voor in actie komen? Ja, er gaat waarschijnlijk binnenkort het een en ander veranderen in de bedrijfsopvolgingsregeling. Een ondernemer die vooruit wil kijken en nú in actie komt, kan hiermee duizenden […]

Read More
Mag het gebruikelijk loon dga lager zijn tijdens corona - BLogs - Nieuws - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies

Uitleg – lager gebruikelijk loon dga tijdens corona, mag dat?

Gebruikelijke loon dga lager tijdens corona? Ben jij directeur-grootaandeelhouder (dga) in jouw bedrijf? Dan gelden er regels voor jouw minimale salaris. Jij moet dan namelijk minimaal een ‘gebruikelijk loon’ verdienen. Wat dit precies inhoudt lees jij in de blog met financiële en fiscale tips voor 2021. Het gebruikelijk loon voor dga’s is verhoogd van […]

Read More
Uitbreiding steunpakket bedrijven na strengere lockdown - Corona (COVID-19) update - Blogs - Nieuws - Sanacount

Uitbreiding corona steunpakket bedrijven na strengere lockdown

Kabinet breidt corona steunpakket bedrijven verder uit na strengere lockdown – Sanacount COVID-19 update De volledige lockdown is verlengd en dit heeft gevolgen voor veel ondernemers. Daarom zorgt het kabinet voor een uitbreiding van het corona steunpakket voor bedrijven. Deze zijn bedoeld om ondernemers die hard worden getroffen door de coronacrisis te ondersteunen. Sanacount zet de […]

Read More
Verbondenheid op afstand - 5 tips om de teamspirit te behouden tijdens de lockdown - Nieuws - Blogs - Sanacount

5 tips om de teamspirit te behouden tijdens de lockdown

Teamspirit behouden tijdens de lockdown doe je zo! Met een verlenging van de huidige lockdown zal thuiswerken de komende tijd de norm blijven. En niet zonder gevolgen: op afstand verbondenheid binnen een team creëren en behouden kan knap lastig zijn. Werknemers missen vaak toch de gesprekjes tijdens de koffiepauze. Of het ‘even naar binnen kunnen […]

Read More
TOP 20 financiële en fiscale tips om 2021 goed van start te gaan - Blogs - Nieuws - Sanacount

TOP 20 financiële en fiscale tips om 2021 goed van start te gaan

TOP 20 financiële en fiscale eindejaarstips voor 2021 Het einde van het jaar is in zicht. Veel ondernemers zijn druk bezig om alles op tijd af te ronden voor kerst. Er zijn talloze zaken waar jij aan moet denken voor het einde van het jaar. Uitzoeken waar er eventueel nog financiële en fiscale voordelen te […]

Read More