Veel gestelde vragen

Salarisadministratie Veel gestelde vragen klein - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies

Veel gestelde vragen

De meeste ondernemingen beschouwen hun peroneels- en salarisadministratie als een administratieve rompslomp. Er gaat vaak te veel tijd mee verloren. Daarom heeft Sanacount een softwarepakket waarmee wij in een mum van tijd jouw loonstroken, loonmutaties, loonaangiftes en jaaropgave verzorgen. We zetten de meest gestelde vragen hierover voor je op een rij.

Salarisadministratie Veel gestelde vragen - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies

Hoe moeilijk is het om over te stappen?

Helemaal niet moeilijk! Als je wilt overstappen is dit het meest eenvoudig om te doen tijdens de jaarovergang. Sanacount vraagt jou enkel om de dossiers van de medewerkers en de correspondentie met de Belastingdienst. Wij regelen de rest. De administratie wordt ingericht én je krijgt uitgebreid uitleg over de werking van het systeem. Wil je liever overstappen gedurende het jaar? Geen probleem. In dat geval wordt de administratie van voorgaande maanden nagebootst. Ook wordt dan alles inhoudelijk gecontroleerd en nagelopen.    

Wat zijn de voordelen van de salarisadministratie uitbesteden?

Het voeren van een salarisadministratie is voor veel ondernemers geen favoriet. Het kost veel tijd. Een begrip wat binnen bedrijven vaak schaars is. Door de salarisadministratie uit te besteden bespaar je niet alleen tijd. Je bent er ook zeker van dat deze altijd op de juiste manier wordt uitgevoerd. Sanacount beschikt over actuele en specialistische kennis. Je kunt er dan ook op vertrouwen dat de administratie te allen tijde voldoet aan de meest recente fiscale- en sociale- wet- en regelgeving. Op deze manier word je volledig ontzorgd.

Welke loonadministratie software
gebruikt Sanacount?

Sanacount maakt gebruik van de Nmbrs software. Deze werkt volledig in de cloud. Dit betekent niet alleen dat je alle wijzigingen digitaal kunt doorgeven, maar ook dat jouw salarisadministratie overal én altijd toegankelijk is. Om dit gemak verder te vergroten is de software ook beschikbaar als een gratis mobiele app. Bovendien is Nmbrs de meest efficiënte en gebruiksvriendelijk software van het moment. Het is vaak altijd mogelijk om een integratie te maken met huidige bedrijfsapplicaties. Vraag bij de adviseur naar jouw mogelijkheden.

Kan ik de loonadministratie
niet beter zelf doen?

Ondernemers moeten doen waar ze goed in zijn:  Ondernemen. Het voeren van de loonadministratie is tijdrovend én vraagt om specialistische kennis en expertise. Door de loonadministratie uit te besteden weet je zeker dat deze tijdig en correct wordt uitgevoerd. Op deze manier blijft de focus liggen op de zaken die voor jouw bedrijf echt belangrijk zijn. Bovendien biedt Sanacount je tevens ondersteuning bij de dagelijkse HR taken en andere HR- en personeelsvraagstukken. Zo kunnen jouw medewerkers optimaal worden ingezet.

Bij hoeveel medewerkers is uitbesteden interessant?

Al vanaf 1 medewerker nemen wij graag de salarisadministratie voor je uit handen. Dit kan gaan om een DGA en ieder bedrijf  met personeel in loondienst. Sanacount biedt haar diensten aan voor mkb-bedrijven. Dit houdt in bedrijven tot 250 medewerkers. Met de diensten die we aanbieden verzorgen we uiteraard onder meer de salarisadministratie. Maar ook met advisering op het gebied van HR én met personeelsvraagstukken helpen we je graag verder.

Kan ik ook voor HR-vragen bij Sanacount terecht?

Jazeker. Ook voor HR-taken kun je bij Sanacount terecht. Het team bestaat uit ervaren HR- en salarisspecialisten. Zij staan altijd klaar om jou te adviseren. Het uitgangspunt: volledige ontzorging. Dit geldt dus ook voor HR- en personeelsvraagstukken. Heb je bijvoorbeeld hulp nodig met  opstellen of beoordelen van arbeidscontracten? Of komt een tweede paar ogen goed van pas bij het aanvragen van loonkostensubsidie? Sanacount staat voor je klaar. 

Deel pagina

Hoe moeilijk is het om over te stappen?

Helemaal niet moeilijk! Als je wilt overstappen, is dit het meest eenvoudig om te doen tijdens de jaarovergang. Sanacount vraagt jou enkel om de dossiers van de medewerkers en de correspondentie met de Belastingdienst. Wij regelen de rest. De administratie wordt ingericht én je krijgt uitgebreid uitleg over de werking van het systeem. Wil je liever overstappen gedurende het jaar? Geen probleem. In dat geval wordt de administratie van voorgaande maanden nagebootst. Ook wordt dan alles inhoudelijk gecontroleerd en nagelopen.    

Wat zijn de voordelen van de salarisadministratie uitbesteden?

Het voeren van een salarisadministratie is voor veel ondernemers geen favoriet. Het kost veel tijd. Een begrip wat binnen bedrijven vaak schaars is. Door de salarisadministratie uit te besteden bespaar je niet alleen tijd. Je bent er ook zeker van dat deze altijd op de juiste manier wordt uitgevoerd. Sancount beschikt over actuele en specialistische kennis. Je kunt er dan ook op vertrouwen dat de administratie te allen tijde voldoet aan de meest recente fiscale- en sociale- wet- en regelgeving. Op deze manier word je volledig ontzorgd. 

Welke loonadministratie software gebruikt Sanacount?

Sanacount maakt gebruik van de Nmbrs software. Deze werkt volledig in de cloud. Dit betekent niet alleen dat je alle wijzigingen digitaal kunt doorgeven, maar ook dat jouw salarisadministratie overal én altijd toegankelijk is. Om dit gemak verder te vergroten is de software ook beschikbaar als een gratis mobiele app. Bovendien is Nmbrs de meest efficiënte en gebruiksvriendelijk software van het moment. Het is vaak altijd mogelijk om een integratie te maken met huidige bedrijfsapplicaties. Vraag bij de adviseur naar jouw mogelijkheden.

Kan ik de loonadministratie niet beter zelf doen?

Ondernemers moeten doen waar ze goed in zijn: Ondernemen. Het voeren van een loonadministratie is tijdrovend én vraagt om specialistische kennis en expertise. Door de loonadministratie uit te besteden weet je zeker dat deze tijdig en correct wordt uitgevoerd. Op deze manier blijft de focus liggen op de zaken die voor jouw bedrijf echt belangrijk zijn. Bovendien biedt Sanacount je tevens ondersteuning in je dagelijkse HR taken en andere HR- en personeelsvraagstukken. Zo kunnen jouw medewerkers optimaal worden ingezet. 

Kan ik ook voor HR-vragen bij Sanacount terecht?

Jazeker. Ook voor HR-taken kan je bij Sanacount terecht. Het team bestaat uit ervaren HR- en salarisspecialisten. Zij staan altijd klaar om jou te adviseren. Het uitgangspunt is immers: volledige ontzorging. Dit geldt ook voor HR- en personeelsvraagstukken. Heb je bijvoorbeeld hulp nodig met het opstellen of beoordelen van arbeidscontracten? Of komt een tweede paar ogen van pas bij het aanvragen van loonkostensubsidie? Sanacount staat voor je klaar. 

Bij hoeveel medewerkers is uitbesteden interessant?

Al vanaf 1 medewerker nemen wij graag de salarisadministratie voor je uit handen. Dit kan gaan om een DGA en ieder bedrijf  met personeel in loondienst. Sanacount biedt haar diensten aan voor mkb-bedrijven. Dit houdt in bedrijven tot 250 medewerkers. Met de diensten die we aanbieden verzorgen we uiteraard onder andere de salarisadministratie. Maar ook met advisering op het gebied van HR én met personeelsvraagstukken helpen we je graag verder.

Deel pagina

Staat jouw vraag er niet bij?

Stel ons gerust jouw vraag. Wij denken graag met je mee over een oplossing die het beste bij jouw situatie past.

Contact 2 - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies

Staat jouw vraag er niet bij?

Stel ons gerust jouw vraag. Wij denken graag met je mee over een oplossing die het beste bij jouw situatie past.

Contact 2 - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies

Ook interessant

Auto van de zaak - BLogs - Nieuws - Sanacount

Auto op de zaak of in privé aanschaffen?

Kan ik beter een auto op de zaak of in privé aanschaffen? Als ondernemer is het vaak handig om een auto te hebben. Voor inkopen, het bezoeken van klanten of bijvoorbeeld om naar het bedrijfspand te rijden. Bij uitstek de meest gestelde vraag die we krijgen is dan ook: Zal ik de auto op de […]

Read More
Wanneer kan je het beste een B.V. oprichten - BLogs - Nieuws - Sanacount

Wanneer kan je het beste een bv oprichten?

Wanneer is het interessant om een bv op te richten? Heb je een eenmanszaak of een personenvennootschap (vof, maatschap, cv) anders gezegd een onderneming in de inkomstenbelasting (ook wel IB onderneming genoemd)? En wil je weten wanneer het voor jou interessant is om een bv op te richten? In deze blog lees je meer over […]

Read More
Alles over de oprichting van een BV - BLogs - Nieuws - Sanacount

Alles over de oprichting van een bv

Oprichting van een bv De afweging om een bv op te richten is weer actueel. Het tarief van de vennootschapsbelasting is verlaagd. En de ondernemersfaciliteiten voor de ondernemer in de inkomstenbelasting (ook wel IB ondernemer genoemd, bijvoorbeeld eenmanszaak of personenvennootschap) worden de komende jaren verder versoberd. De rechtsvorm bv biedt dus diverse fiscale voordelen. Maar […]

Read More

Ook interessant

Contact

Al jouw vragen over salarisadministratie en loonadministratie stel je hier:


    Contact

    Al jouw vragen over salarisadministratie en loonadministratie stel je hier:


      Contact - Sanacount Bedrijfs- en Belastingadvies