Innovatieve businessmodellen

De wereld verandert, ontwikkelt. De nieuwe consumenten denken anders over bezit en zijn meer bezig met het opdoen van ervaringen. Klassieke businessmodellen passen niet altijd meer even goed bij deze nieuwe consument, dus waar nodig denkt Sanacount mee over innovatie.
De wereld verandert, ontwikkelt. De nieuwe consumenten denken anders over bezit en zijn meer bezig met het opdoen van ervaringen. Klassieke businessmodellen passen niet altijd meer even goed bij deze nieuwe consument, dus waar nodig denkt Sanacount mee over innovatie.

Starten of veranderen

De coronacrisis heeft laten zien dat veel bestaande bedrijven in staat zijn over te schakelen naar innovatieve businessmodellen. Ze moesten en dat heeft voor sommigen heel goed uitgepakt. Ook wanneer de noodzaak minder groot is, maar de motivatie des te meer gaan we graag met jullie om tafel om de mogelijkheden te bekijken en door te pakken. Hetzelfde geldt voor start-ups met geweldige innovatieve ideeën. Sanacount helpt met het fundament, zodat ideeën ruim baan krijgen en omgezet worden in een gezonde en duurzame business.

As-a-Service

De wens naar meer flexibiliteit en minder bezit vraagt om as-a-Service, aaS. Denk aan een abonnement op een auto-service, waarbij je de auto enkel gebruikt als je hem nodig hebt en zo dus deelt met anderen. Deze constructie bestaat ook voor fietsen en scooters. Spijkerbroeken kan je leasen, net als gelegenheidskleding voor een chique feest, want waarom kopen als je het slechts eenmaal draagt? Ook in de zakelijke wereld is er een opmars van aaS, denk aan diverse abonnementsvormen voor software en accountantsdiensten. Iedere dag ontstaan er nieuwe initiatieven die het traditionele bezit langzaam zal wijzigen.

Fluïde community

Wanneer bezit en vrijheid opnieuw wordt gedefinieerd heeft dat ook consequenties voor samenleven. Wij merken in ons zakelijke netwerk een verschuiving van afzonderlijk opererende bedrijven, organisaties en initiatieven naar een fluïde community. Dit past heel goed bij innovatieve businessmodellen waar gemeenschappelijkheid vaak een grote rol speelt. De professionele community waarin wij ons begeven maakt dat we onze opdrachtgevers in de diepte én in de breedte kunnen adviseren. Ons netwerk met specialisten is een aanwinst, voor ons en voor jullie.

Duurzaam en innovatief

Veel innovatieve businessmodellen ontstaan vanuit een wens betere zorg te dragen voor de wereld; een positieve invloed uitoefenen op de gehele keten. Voor initiatieven met een innovatief businessmodel bestaan subsidies en belastingvoordeel, zoals de WSBO en innovatiebox. Zo wordt het financieel en fiscaal aantrekkelijk gemaakt om die positieve wind te laten waaien. Financiën en belastingen zijn onze basis, wij kijken graag hoe de wet- en regelgeving jullie ideeën ondersteunt. Voor niet alle nieuwe businessmodellen zijn de fiscale gevolgen duidelijk, de wet- en regelgeving is hiervoor (nog) niet ingeregeld. We zijn aangesloten bij én onderdeel van het bestuur van NOAB. Deze Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen lobbyt om de regelgeving aan te passen.

Meer weten?
Wij horen het graag​

Ben je benieuwd wat wij voor jullie start-up of bestaand bedrijf kunnen betekenen? Hoe innovatieve businessmodellen voor jullie werken? Neem dan contact met ons op, wij hebben er zin in.